Följ oss på Facebook          https://www.facebook.com/landyachtzlongboards


Leverans, retur & fraktkostnader

Leveranstid
Din order kommer att levereras till den adress du angivit vid din beställning. Är varan slut på lager kontaktar vi dig. Normal leveranstid från Landyachtz. är 2-5 dagar till ditt lokala utlämningsställe. Vill du hämta dina varor själv går det givetvis bra och då kan du få dem snabbare, info tel 0736-162246. OBS! Till vissa orter, samt för gods som körs ut av lantbrevbärare tar det en dag extra. Bor du i eller nära  Stockholm kan du hämta upp varan på avtalad plats och få det bästa priset.
Minst 5 -10% rabatt. för mer info kontakta landyamatte@hotmail.com

Genomföra en beställning
När du hittat en eller flera produkter du är intresserad av lägger du dem i din varukorg. Från varukorgen klickar du dig sedan vidare för att välja leveransadress och frakt. Därefter väljer du betalsätt och bekräftar ordern. Du får efter ordertillfället en orderbekräftelse per email. Har du valt förskottsbetalning som är det billigaste betalar du in summan på Landyachtz bankgiro 5909-9952. När vi registrerat din betalning packas ditt packet omgående. När paketet packats och lämnats till DHL eller Posten dröjer det någon eller några dagar tills du har paketet hos dig. Är du tveksam ring 0736-162246.

Fraktkostnader
Vi arbetar hela tiden med att hitta det billigaste fraktalternativet för dig. Det ingår i en del av vårat kundserviceprogram. Beställningar debiteras med 30 kr i fraktkostnad. 

Spåra paket
Vi skickar dina paket med Posten. Här kan du följa ditt paket: www.posten.se med kolli id nummer

Orderhantering
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. 
Skulle det vara något du undrar över så kontakta landymatte@hotmail.com eller ring 0736-162246 omedelbart. 
Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med Landyachtz.se, när du kontaktar oss är det bra om du har kundnr/ordernr antecknat.

Leveranssäkerhet
När paketet lämnar oss skickas ett mail till dig med paketets kollinummer och om inte så kontakta Landyachtz.se så att du kan följa ditt paket. Det kan du göra direkt från webbshopen om det skickats med Posten. Om avi ej skickas från ditt lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kollinummer och legitimation. (Gäller paket som skickas med Posten). Vid utlandsbeställningar ansvarar Landyachtz.se ej för paketets transport utanför Sveriges gränser.

Transportskador
Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan du beställt skall du ej mottaga den. Gör då en reklamation till DHL/Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Landyachtz.se och skriva anledningen till returen på paketet. Ring sedan Kundtjänst på Landyachtz.se (0736-162246)och anmäl detta.

Ångerrätt
Distansavtalslagen (läs här) gäller vid beställning genom vår hemsida. Du har från det att du mottagit varan retur- och bytesrätt i 30 dagar. Varan måste returneras oskadad i oskadad orginalförpackningen och vara helt oanvänd. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Om det är en reklamation på grund av skadad vara eller att Landyachtz.se har skickat fel vara står vi för alla kostnader. Landyachtz.se är icke skyldig att till köparen utge någon som helst ersättning vare sig för personskada, skada på egendom eller annan förlust eller skada

Retur, byte och reklamation
Kontakta alltid Landyachtz.se vid retur, byte eller reklamation. Bytesrätt gäller i 30 dagar och gäller.
Vid retur fyller du i returformuläret - var noga med att fylla i order-ID. När vi mottagit varan och godkänt returen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Obs. Du betalar returfrakten. Vid byte fyller du i returformuläret - var noga med att fylla i order-ID. När vi fätt varan och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Vill du lägga undan en produkt eller storlek för byte så ring eller maila oss. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden mot postförskott eller förskottsbetalning, och om den är billigare får du skillnaden tillgodo i butiken. Om originalkartong medföljer varan får den ej tejpas på vid retur utan skall slås in i papper eller liknande. Obs. Du betalar returfrakten.
Vid hantering av reklamationer tillämpar vi alltid Konsumentköplagen (läs här). Vid reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, skickar vi dig en ny vara och ersättning för returfrakten. Alternativt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan och ersätter dig för returfrakten. Det är viktigt att du meddelar oss om hur du vill göra.
Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat ditt namn cleringnummer och kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr).

OBS! Vid en reklamation görs en utredning utav produkten, i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer.
Om det visar sig att varan är felfri tar vi ut en hanteringsavgift på 195:- + eventuella fraktavgifter.
Landyachtz.se förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Landyachtz.se löser ej ut paket mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

 

 


Bästsäljare

Extrapriser